14.5.20

matura z chemii || książki

W końcu! Miał się pojawić ponad pół roku temu, tekst był gotowy, ale ja całkiem o tym zapomniałam. Wybaczcie! Jednak mam nadzieję, że jeszcze komuś się ten post przyda. A więc oto książki, które mogę Wam polecić do matura.


PODRĘCZNIKI

Jeśli chodzi o podręczniki, ciężko mi się na ten temat wypowiedzieć. Z reguły nie korzystałam z nich i z tego co się orientowałam to na poziomie rozszerzonym nie ma godnego do polecenia podręcznika. Zdarzało mi się podczytywać podręczniki z Nowej Ery, w celu utrwalenia teorii, ale nie uważam ich za wartościowe. 


REPETYTORIA

Tutaj mam dla Was do polecenia dwie pozycje. Pierwsza, Podstawy chemii autorstwa Pazdro to niedoceniona, a może i zapomniana pozycja. Dla mnie książka ta była głównym źródłem wiedzy. Gdybym miała ją do czegoś porównać, to powiedziałabym, że to chemiczna Pyłka, dlatego jeśli jesteście wzrokowcami to możecie nie być nią aż tak zachwyceni, ponieważ brak w niej kolorowych obrazków. Jest to dość stara książka, raczej już niedostępna w księgarniach, ale możecie ją znaleźć na allegro, i to za grosze. Druga pozycja to repetytorium wydawnictwa Wsip Zdasz to.  Bardzo mi ono przypadło do gustu! Idealnie nadaje się do powtórek, w środku znaleźć można omówione w fajny sposób doświadczenia chemiczne, wiele kolorowych schematów i zdjęć - dla mnie jedno z lepszych repetytoriów z jakich korzystałam. Na dokładkę mogę polecić Wam trzecią, bonusową pozycję - Vademecum maturalne Kaznowskiego. Również wartościowa pozycja. Niestety osobiście go nie posiadałam, ale dostawałam z niego kserówki na korepetycjach i sądzę, że może zastąpić niejeden licealny podręcznik do chemii.


ZBIORY ZADAŃ

Jeśli interesuje Was wysoki wynik na maturze, a zapewne tak jest, to przy tej kategorii powinniście się zatrzymać. Moim zdaniem najważniejsze w nauce chemii jest właśnie rozwiązywanie zadań. Czy to arkusze czy zbiory, warto rozwiązywać wszystko co się ma pod ręką. Jeśli chodzi o pozycje, które mogę Wam polecić to są to na pewno: zbiór zadań Pac (zadania jak maturalne, jedyny minus to brak odpowiedzi do nich), zbiory zadań Kosztołowicza (3cz.), zbiór zadań z chemii OMEGA, Teraz matura i karty pracy z wydawnictwa Nowa Era. Ale tak jak pisałam wyżej, jakiekolwiek zbiory będziecie posiadać, rozwiązujcie z nich zadania!


ARKUSZE

No i kolejna ważna kategoria! Z chemii jest zapewne o wiele więcej arkuszy niż jak w przypadku biologii. Najważniejsze arkusze, które koniecznie(!) trzeba rozwiązać przed maturą to arkusze z ubiegłych lat z CKE, przede wszystkim nowa podstawa. Następnie warto zabrać się za arkusze z OKE Poznań. Po przerobieniu tych wszystkich arkuszy mogę polecić Wam np.: arkusze z Uniwersytetu Jagiellońskiego (można je znaleźć na internecie) czy arkusze z wydawnictwa Oficyny Edukacyjnej. I tu tak samo jak w przypadku zbiorów zadań, jakiekolwiek arkusze macie ,warto je rozwiązać!  


Oczywiście, oprócz wyżej wymienionych tytułów, korzystałam jeszcze z wielu innych zbiorów zadań np. z 3 części zbiorów wydawnictwa Operon czy nawet Witowskiego. Moim zdaniem kluczem do zdania matury na wysokim poziomie jest właśnie rozwiązywanie zadań. Im więcej zadań różnego rodzaju rozwiążecie, tym mniejsza szansa, że coś Was na maturze zaskoczy! 

Ode mnie to już tyle! Dajcie znać czy może macie jakieś sprawdzone pozycje książkowe, z których korzystacie lub korzystaliście przygotowując się do matury!

Trzymajcie się cieplutko, 
Aleksandra.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © czuła cisza , Blogger